Kiedy usuwać recenzje produktów? Zarządzaj negatywnymi opiniami

Kiedy usuwać recenzje produktów? Zarządzaj negatywnymi opiniami

Kiedy usuwać recenzje produktów? Zarządzaj negatywnymi opiniami

Negatywne recenzje są wpisane w rzeczywistość każdej marki i trudno się temu  dziwić, gdyż  nie sposób zaspokoić potrzeb wszystkich naszych klientów. Upublicznianie komentarzy o produkcie sprzyja popularności, dopóki ma to pozytywny wydźwięk. A co, jeśli pojawi się krytyka? Należy podkreślić, że zachęcanie klientów do praktyki publikowania ich doświadczeń na tematproduktu świadczy o  transparentności twojej firmy, a ta rodzi zaufanie i sprzyja wzrostowi konwersji sprzedażowej.

Z kolei usuwanie złych opinii automatycznie redukuje wiarygodność wszystkich opublikowanych recenzji i może budzić podejrzenia klientów, że są manipulowani poprzez zafałszowanie faktycznego stanu rzeczy. Zatem kiedy usunąć negatywną opinię? Możesz to zrobić bez obaw, jeżeli krytyczna opinia została zamieszczona w wyniku nie etycznej i oszczerczej kampanii ze strony np. twojej konkurencji. Rywal, urażony eks-pracownik lub hakermogą podłożyć dziesiątki niepochlebnych komentarzy lub zamieścić obsceniczne treści, byzdegradować twoją firmę lub produkt. W powyższych przypadkach, jeżeli możesz udowodnić, że komentarze pochodzą z tego samego konta lub adresu IP, usuń je, zamieszczając odpowiednie wyjaśnienie, że powodem likwidacji były profanacyjne treści.

Warto także zamieścić regulamin na stronie internetowej, który uświadomi klientów, że niepoprawne treści nie będą tolerowane. W przypadkach, które nie dotyczą spamu lub intencjonalnego oszczerstwa, korzystną metodą jest odpowiadanie na negatywne komentarze.
Kurtuazyjny ton wypowiedzi i wyrażenie chęci współpracy z klientem, wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy.

 

Zobacz wszystkie artykuły