Cyfryzacja ratunkiem dla sprzedaży prasy

Cyfryzacja ratunkiem dla sprzedaży prasy

Cyfryzacja ratunkiem dla sprzedaży prasy

Rynek prasy drukowanej w P ols ce już od kilku lat jest  w stałym kryzysie. Internet, nowe technologie i media społecznościowe zmieniają oczekiwania czytelników. Szczegół nie odczuwają to dzienniki ogólnokrajowe – po co kupować codzienną gazetę, gdy wszystkie wiadomości mamy w Internecie, dużo szybciej i całkowicie za darmo. Media tradycyjne,jeżeli chcą zachować pozycję na rynku, prędzej czy później będą musiały dostrzec te zmianyi zacząć korzystać z nowoczesnych kanałów komunikacji.

Wraz ze spadkiem rynku prasy drukowanej, prasa internetowa rośnie. Większość tytułówprasowych, zarówno dzienniki, tabloidy, jak i tygodniki oraz miesięczniki otwierają nowe kanały komunikacyjne w mediach społecznościowych i Internecie, gdzie zamieszczane są zarówno te same treści, co w wydaniu drukowanym, ale także nowe, stworzone specjalniedla wydań cyfrowych artykuły.Liderem we wprowadzaniu nowoczesności na rynku prasy jest niezmiennie od czterech lat Gazeta Wyborcza.

W 2014 roku Agora wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do cyfrowych treści znajdujących się na stronie internetowej dziennika i serwisach z nim związanych (np. Wysokich Obcasach i Dużym Formacie). Wprowadzono również aplikację na smartfony i tablety. Najnowsze wyniki pokazują, że zmiany okazały się sukcesem –  obecnie Wyborcza ma ponad 130 tysięcy subskrybentów (stan na 31 grudnia201 7 roku). Ten, a także wiele innych przykładów, pokazuje, że dzięki cyfryzacji prasy czytelników będzie przybywać, a nie ubywać. Zmieni się tylko sposób sprzedaży gazet i czasopism.Internet i urządzenia mobilne to szansa dla wydawców, by utrzymać się na rynku i docierać do klientów – czytelników.

 

Zobacz wszystkie artykuły