Zaufanie a sukces w e-coomerce – jak zwiększyć sprzedaż

Zaufanie a sukces w e-coomerce – jak zwiększyć sprzedaż

Zaufanie a sukces w e-coomerce – jak zwiększyć sprzedaż

Wśród firm działających w branży e-commerce częstym błędem jest skupianie się na pozyskiwaniu nowych klientów. Spore środki przeznaczone na reklamę z pewnością zachęcą do zapoznania się z oferty, jednak nie jesteśmy w stanie ocenić czy przełożą się decyzje zakupowe.

Bezpieczeństwo, to jeden z kluczowych czynników wpływających na naszą opinię. Zabezpieczenie transakcji finansowych, wg. europejskich badań jest jednym z warunków podczas wyboru sprzedawcy. Możliwość zwrotu towaru i odzyskanie pieniędzy to również istotny element. Nie można, więc zapomnieć o regulaminie. Jasne zasady nie odstraszą potencjalnego klienta, warto więc zadbać o jego przejrzystość i zrozumiałą treść. zOdpowiednia budowa strony to kolejny czynnik, który przełoży się na naszą ocenę. Niewielu użytkowników odwiedzi zakładkę „O nas”, jednak jej brak może wydać się tajemniczy. Zakładka kontakt, to nie tylko formularz, nie zapomnijmy o umieszczeniu danych adresowych, ich brak na pewno wzbudzi podejrzenia. Skutecznie działająca infolinia, live chat ewentualnie chatbot, będą pomocne klientom lub rozwieją ich wątpliwości. Uważajmy na skomplikowanie procesu zamówienia. Jest częsta przyczyna odstąpienie od decyzji zakupowej. Nie można zapomnieć także o opiniach klientów. Ten element, jeśli są oczywiście pozytywne na pewno zachęci do skorzystania z naszych usług.

Osiągnięcie sukcesu biznesowego jest to czasochłonny proces i wiele czynników ma wpływ na niego. Nie zawsze decyzja zakupowa będzie wiązać się z ceną, równie ważne jest bezpieczeństwo i szybkość transakcji, a także możliwość kontaktu ze sprzedawcą. Tworzenie siatki lojalnych klientów, którzy do nas wrócą lub polecą wymaga poświęcenia, ale na pewno się opłaca.

 

Zobacz wszystkie artykuły