4 sposoby na zwiększenie wartości koszyka

4 sposoby na zwiększenie wartości koszyka

4 sposoby na zwiększenie wartości koszyka

Sprzedaż internetowa sprzyja skróceniu kanałów dystrybucji, za pośrednictwem których produkty oferowane przez firmy i sklepy, trafiają do nabywców w szybszy i efektywniejszy sposób. Internet minimalizuje obecność pośredników sprzedaży i pozwala na bezpośredni kontakt konsumenta z producentem czy dostawcą. Podejmowanie decyzji zakupowej należy do klienta, który samodzielnie realizuje proces zakupu towaru lub usługi. Narzędziem umożliwiającym skutecznie i szybkie zakupy internetowe jest wirtualny koszyk, do którego potencjalni nabywcy – tak, jak w tradycyjnym sklepie – „wrzucają” produkty, które chcą zakupić. Jeśli prowadzisz własny e-biznes i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz wpłynąć na wartość koszyka swojego potencjalnego klienta, przeczytaj poniższy poradnik.

Jednym ze sposobów zwiększenia wartości e-koszyka jest zaproponowanie kupującemu pakietu produktów komplementarnych, tj. powiązanych z dodanym już do koszyka lub popularnych wśród innych klientów.
Przykładowo, prowadząc sklep internetowy z branży wyposażenia wnętrz, zaproponuj klientowi pakiet zbliżonych do siebie produktów. Analizując przeglądane i dotychczas zakupione przez klienta produkty, stajesz się bliższy generowaniu nowych przychodów. Kupujący, któremu zaproponujesz produkty powiązane, ma możliwość podjęcia dodatkowej decyzji zakupowej – stanie się nabywcą produktu głównego, jak również tego, który mu zasugerujesz.

Zwiększenie wartości koszyka może być ponadto rezultatem akcji rabatowej lub promocji bezpłatnej dostawy towaru za zamówienie powyżej określonej wartości. Dzięki wyżej wymienionym metodom kupujący zyska nie tylko atrakcyjną cenę produktu lub darmowy transport, ale także zaufa sprzedającemu. Wzbudzenie i potrzymanie zaufania to z kolei gwarancja sukcesu sklepu internetowego.

Trzecim ze sposobów na zwiększenie wartości koszyka, a także – w dalszym procesie sprzedażowym – zamówienia – jest dostosowanie opisu produktu do potrzeb klienta. Sugerując się wcześniej przeglądanymi przez niego produktami, warto pod opisem danego towaru dodać informację lub grafikę promującą podobne produkty. Klient zdecydowany na zakup – np. lekkiego obuwia sportowego – chętniej zapozna się z ofertą zbliżoną – np. propozycją zakupu letnich sandałów.

Skutecznym sposobem na zwiększenie wartości koszyka jest również wyświetlenie oferty produktów komplementarnych na stronie podsumowania dotychczasowych zakupów klienta. Atrakcyjność zaproponowanych towarów ma szansę zachęcić klienta do kontynuowania zakupów celem dodania proponowanego produktu do koszyka lub złożenia nowego zamówienia w przyszłości.

Koszyk to istotne narzędzie sprzedaży. Jako że działa podobnie jak ten w sklepie stacjonarnym (klient chodząc z koszykiem po sklepie, wkłada do niego również produkty dodatkowe i promocyjne), warto o niego dbać i dopracować jego funkcjonalność względem oczekiwań nie tylko nabywców, ale także naszego, firmowego portfela.

 

Zobacz wszystkie artykuły

Poproś o bezpłatny audyt twojej promocji internetowej

i propozycję oferty:

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

Leave a Comment